Aktualne spalanie mojego Hyundaia

Aktualne spalanie mojego Hyundaia

środa, 12 czerwca 2013

3, 2, 1, Start!


Eko-driving to nie tylko samochód. To także kierowca.

Przed przekręceniem kluczyka w samochodzie pomyśl, czy naprawdę musisz jechać?
Samochód najwięcej paliwa zużywa w pierwszych kilku minutach jazdy. Wiem, że to
nieprawdopodobne, ale samochód klasy średniej potrafi pokonując pierwsze 4 kilometry
zużywać średnio nawet 20 litrów paliwa na 100 km. Dopiero po rozgrzaniu silnika i
osiągnięciu optymalnych parametrów pracy spalanie spada do 5-6 litrów na 100 km.
Dlatego jeśli masz do pokonania dystans mniejszy niż 4 km, zostaw samochód w
garażu. Nie spalisz paliwa a idąc pieszo zadbasz o zdrowie i lepsze samopoczucie. Podczas
wysiłku w organizmie wytwarzany jest hormon szczęścia więc kiedy wrócisz, będziesz
szczęśliwy i radosny.

Jeżeli planujesz dłuższą trasę, zacznij od spojrzenia na mapę. Sprawdź w Internecie
przebieg trasy i utrudnienia na drogach. Jest wiele stron na których możemy sprawdzić trasę,
aktualnie prowadzone roboty drogowe i utrudnienia w ruchu.

Czasami warto pojechać dłuższą trasą ale drogami o lepszej nawierzchni i mniejszym
natężeniu ruchu lub nawet drogami ekspresowymi i autostradami, bez sygnalizacji świetlnej,
korków i wielu miejsc, w których bezproduktywnie tracimy paliwo. Sam kiedyś bezmyślnie
zaufałem nawigacji i wybrałem najkrótszą trasę. Zaoszczędziłem 10 km, ale straciłem godzinę
czasu i sporo paliwa, bo jechałem przez miasta i wsie, co chwile zwalniając. Gdybym
pojechał inną trasą przejechałbym 10 km więcej, ale byłbym o godzinę szybciej na miejscu.
Tą drugą trasą wracałem i dlatego mam porównanie.

Najczęściej pokonywaną trasą jest dojazd do pracy i z powrotem. Zwykle z domu do
pracy i z powrotem mamy więcej niż jedną trasę. Sprawdź wszystkie możliwe trasy. Może się
bowiem okazać, że istnieje lepsza, bardziej optymalna trasa na której można sporo
zaoszczędzić i czasu i pieniędzy. Ja sam testowałem kilka wariantów i wybrałem wcale nie
najkrótszą ale najlepszą trasę, która pozwala mi sporo zaoszczędzić.
A może masz znajomych, z którymi możesz jeździć do pracy? Wtedy koszty
przejazdów znacznie spadną, bo będą dzielone na więcej niż jedną osobę. Pomyśl o tym.
I jeszcze jedna możliwość. Czas pracy.

Zdecydowana większość z nas pracuje w takich samych godzinach. Jadąc rano do
pracy i wracając po południu stoimy w korkach. Tracimy czas i cenne paliwo.
A może by tak zmienić godziny pracy i podróżować w czasie, kiedy na drogach jest
mniejszy ruch?

Jeśli taka zmiana jest niemożliwa, to może pojechać do pracy trochę wcześniej i trochę
później wychodzić z pracy?

Wtedy unikniemy korków i oszczędzimy czas. A poza tym w oczach szefa będziemy
solidnym pracownikiem, który wcześniej przychodzi, później wychodzi i daje z siebie więcej
niż inni. Pomyśl, może warto.

Jeśli chcesz kupić mój poradnik i otrzymać dostęp do pełnej wersji i całej, zawartej w moim poradniku wiedzy, zapraszam na stronę:

http://eco-driving-czyli-jak-oszczedzilem-3600-zl-na-paliwie-w-ciagu-r.interkursy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz