Aktualne spalanie mojego Hyundaia

Aktualne spalanie mojego Hyundaia

wtorek, 11 czerwca 2013

Start engine !


Wsiadasz do samochodu, włączasz silnik wciskając lekko pedał gazu, włączasz radio,
zapinasz pasy, włączasz światła i ruszasz. Czasem w tej chwili zadzwoni telefon. Ty
rozmawiasz, a silnik pracuje zużywając litry paliwa.




Błąd, duży błąd.

Uruchamiaj silnik bez dotykania pedału gazu. Sterownik sam odpowiednio otworzy
przepustnicę i silnik uruchomi się bez problemu. Zwiększenie obrotów silnika podczas
pierwszych sekund po uruchomieniu powoduje poza większym zużyciem paliwa również
nieodwracalne uszkodzenie powierzchni trących wewnętrznych elementów silnika, ponieważ
w tych kilku chwilach olej nie dociera do wszystkich miejsc w silniku.
15 -Ekologiczna, Oszczędna, Komfortowa Jazda samochodem – Marek Mika
Aby zaoszczędzić paliwo, należy ruszać zaraz po uruchomieniu silnika, bez dodawania gazu.
Ja postępuję następująco: jeśli jest zima do usuwam z samochodu cały śnieg, wsiadam
do samochodu, zapinam pasy, uruchamiam silnik, włączam światła, włączam radio i ruszam.
Jasne jest, że po uruchomieniu silnika nie powinno się od razu ruszać, ale po
uruchomieniu silnika kilka sekund zajmuje mi włączenie świateł i radia a to wystarczy na to,
żeby olej w silniku dotarł do wszystkich miejsc w silniku i odpowiednio go smarował.
W pierwszych kilku minutach jazdy należy obchodzić się delikatnie z pedałem
przyspieszenia i nie obciążać zbyt mocno silnika. Zimny olej nie zapewnia idealnego
smarowania. Po kilku minutach, kiedy olej w silniku osiągnie odpowiednią temperaturę,
można prowadzić bardziej dynamicznie i szybciej przyspieszać.
Uruchomienie silnika i praca na wolnych obrotach to marnotrawienie paliwa. Silnik
pracując bez obciążenia nie nagrzewa się tak szybko, a tym samym zużywa dużo paliwa.
Można założyć, że 3 minuty pracy silnika na biegu jałowym przekładają się na jeden
przejechany kilometr.

W dalszej części mojej książki powiem Ci jak można zmniejszyć tarcie i sprawić, że
uruchomienie silnika będzie mniej destrukcyjne dla niego samego.
Dość istotną kwestią jest także przygotowanie kierowcy do jazdy. Przed
przekręceniem kluczyka należy przyjąć optymalną pozycję za kierownicą. Plecy
wyprostowane, fotel odpowiednio odsunięty od deski rozdzielczej. Samochód to nie gabinet
lekarski, nie możesz leżeć jak na kozetce czy też czuć na piersiach kierownicy. Jeśli będziesz
zbyt blisko kierownicy, w sytuacji awaryjnej nie będziesz mógł zareagować, po prostu twoje
ręce nie będą miały miejsca. Poza tym twarz uderza w poduszę powietrzną z prędkością około
350 km/h więc jeśli będziesz zbyt blisko kierownicy poduszka powietrzna może zaszkodzić
zamiast pomóc. Wtedy nawet niewielka stłuczka i odpalenie poduszki może spowodować
wiele obrażeń. Pamiętaj, aby wygodnie siedzieć w fotelu kierowcy, który ma być oparciem
dla twojego ciała. Nie możesz wisieć na kierownicy. Ręce lekko ugięte w łokciach muszą
sięgać do najwyższego punktu kierownicy. Po prostu ma Ci być wygodnie a Twoje ciało na
opierać się na fotelu a nie pasach i kierownicy.

Jeśli chcesz kupić mój poradnik i otrzymać dostęp do pełnej wersji i całej, zawartej w moim poradniku wiedzy, zapraszam na stronę:

http://eco-driving-czyli-jak-oszczedzilem-3600-zl-na-paliwie-w-ciagu-r.interkursy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz