Aktualne spalanie mojego Hyundaia

Aktualne spalanie mojego Hyundaia

sobota, 8 czerwca 2013

Do biegu gotowi, start.

Pamiętaj, że Twój samochód ma co najmniej 4 biegi.

To dziś już rzadkość, ponieważ współczesne samochody mają skrzynie biegów 5, 6 lub nawet 7 biegowe.

Staraj się jeździć na jak najwyższym biegu, na który pozwala Ci sytuacja na drodze.

 Ja osobiście zmieniłem samochód z sześciobiegowego na 5 biegowy.

Trudnością było dla mnie zapamiętanie, że mam pięć biegów.

Wiele razy łapałem się na tym, że jechałem na 4 biegu myśląc, że jadę na szóstce.

amiętaj, że wyższy bieg to niższe obroty silnika i niższe zużycie paliwa.

Oczywiście zasadę tą trzeba stosować z rozsądkiem i nie dusić silnika samochodu.

Nie powinniśmy schodzić poniżej 1200-1300 obrotów silnika na minutę. Jazda z prędkością 50 km/h na piątym biegu jest możliwa i nie niszczy silnika i skrzyni biegów

Staraj się zmieniać biegi szybko bo żeby oszczędzać paliwo trzeba jechać na jak najwyższym biegu bo wtedy zużyjemy najmniej paliwa.

Poza tym nasz samochód będzie jechał emitując mniej hałasu.

Dla przykładu jedna Skoda Fabia, której silnik został rozkręcony do 4000 obrotów na minutę emituje tyle hałasu co 32 te same skody z silnikiem pracującym na 1700 obrotach na minutę. Niesamowite, prawda?


Jeśli chcesz kupić mój poradnik i otrzymać dostęp do pełnej wersji i całej, zawartej w moim poradniku wiedzy, zapraszam na stronę:

http://eco-driving-czyli-jak-oszczedzilem-3600-zl-na-paliwie-w-ciagu-r.interkursy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz