Aktualne spalanie mojego Hyundaia

Aktualne spalanie mojego Hyundaia

piątek, 14 czerwca 2013

Nie hamuj wjeżdżając pod górkę!!!


Jeszcze jedna bardzo istotna kwestia to hamulce. Od czasu do czasu warto sprawdzić,  czy zabrudzone zaciski i klocki hamulcowe nie blokują kół. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, nawet podczas jazdy pod górkę samochód będzie hamował, zużywając przy tym duże ilości paliwa.

Aby sprawdzić czy hamulce nie blokują kół wystarczy po dłuższej podróży dotknąć felgi. Jeśli będą ciepłe, oznacza to, że koła blokowane są przez zapieczone hamulce.

Innym sposobem sprawdzenia oporów kół jest zatrzymanie samochodu na lekko pochyłej nawierzchni i puszczeniu hamulca. Jeśli samochód będzie się staczał, jest ok., jeśli nie ruszy, koła blokują zapieczone hamulce. Ja sprawdzałem to na światłach. Na czerwonym świetle zatrzymałem samochód w większej odległości od poprzedzającego mnie samochodu i lekko puszczałem pedał hamulca. Jeśli samochód lekko się toczył, było ok. Jeśli nie, wiedziałem, że muszę wyczyścić zaciski hamulca.

Innym sygnałem źle pracującego hamulca mogą być piski dobiegające z okolicy kół,słyszane podczas jazdy.  Oczywiście źródłem pisków nie muszą ale mogą być blokujące koła  hamulce.


Jeśli chcesz kupić mój poradnik i otrzymać dostęp do pełnej wersji i całej, zawartej w moim poradniku wiedzy, zapraszam na stronę:

http://eco-driving-czyli-jak-oszczedzilem-3600-zl-na-paliwie-w-ciagu-r.interkursy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz